Při výběru reklamních a dárkových předmětů je třeba přemýšlet, komu budou předměty určené. Zda jde o nějakou specifickou skupinu lidí anebo mají být předměty pro širokou škálu lidí. Také je třeba zjistit, zda má firma určité požadavky na reklamní předměty. Někdy je potřeba, aby reklamní předměty byly nějak spojené s danou firmou. Někdy je třeba vybrat tradiční předměty anebo naopak udělat velmi zajímavý reklamní balíček, který bude originální i praktický zároveň.
Co se týká tradičních předmětů, tak tam lze zařadit reklamní propisky, tužky, pastelky, diáře, klíčenky i oblečení. Jde o praktické předměty, které lidé využijí a na které jsou zvyklí. Někdy je ovšem třeba vybrat i originální předměty, které se běžně nadávají. Tam lze zařadit elektroniku, vybavení do domácnosti, vybavení do auta a na sport.
Ekologické předměty jako reklamní produkty
Další speciální kategorií jsou i ekologické předměty. Tam lze zařadit například reklamní tašky s potiskem. Jsou to tašky z přírodních materiálů, tedy z papíru nebo látkové. Ty jsou velmi praktické, protože se dají využívat opakovaně, dají se vyprat a znovu použít. Lidé je často nosí na nákupy, uskladňují v nich potraviny anebo je využívají na další věci i dětem do škol.
K dalším ekologickým předmětům lze zařadit ty, které jsou vyráběné z přírodních materiálů jako je dřevo, sklo, bambus, papír i bavlna. Může tak jít o dřevěné tužky, papírový diář, zmíněné látkové tašky, ale i skleněné láhve na pití. Některé ekologické předměty pomáhají eliminovat používání jednorázových plastových nádob. Tím pomáhají zlepšit životní prostředí a zmírňovat využívání zbytečného množství plastů. Tímto jsou ekologické předměty velmi přínosné. Lidé ocení, že reklamní předměty zbytečně nepřidávají další plasty a další zbytečné předměty, ale naopak pomohou zmírnit používaní plastů.